14 Mayıs 2012 Pazartesi

"Üstün" insan...


Nedir insanı diğer canlılardan ayıran,daha üstün olduğunu düşündürten? Bir çok şeyi icat etmesi mi o’na bu hissi veren? Yoksa artık birçok hayvanın bu dünyada yaşayacak bir ortam bulabilmelerinin,insanın vicdanına kalmış olmasından dolayı duyulan psikopatça bir haz mı?

            İnsan,hayvanlarla aynı tip hücreleri taşımasına rağmen,güçlü görür kendini,kendisine bahşedilmiş aklın doğru kullanılması gerektiğini,aksi takdirde çok tehlikeli sonuçlar doğurabileceğini göz ardı eder bazen…

            Burada bütün bir şehri yok eden atom bombalarından bahsedip çok uzağa gitmeyeceğim.Yanı başımızda,sokakta tekmelenerek öldürülen hayvanların can acıtıcı durumundan söz edeceğim…

            Bu yazıyı okuduğunuzda beni eleştiri bombardımanına tutabilirsiniz,ancak ben yine de konuşacağım…

            İnsanlar kadar hayvanların da yaşamaya hakları olduğuna; bir kedinin canının bir insandan daha değersiz olmadığına; bütün canlıların bu dünyaya,Tanrı tarafından,bu müthiş dengeye katkıda bulunmak için yollandığına;ve sadece “insan”ın bu müthiş dengeyi altüst edecek kadar “zeki” olduğuna inanıyorum…

            Hergün aynı şeyi gözlemliyorum,karşılaştığı bir canlıdan yardımını esirgeyip,Tanrı’dan yardım dileyen zavallı ruhlar… Kendisinden güçsüzünü görünce egosu zirve yapan,ama güçsüz düşünce Tanrı’yı hatırlayan…

            Kendilerinden fiziksel olarak daha zayıf olan canlılarda ego tatmin edenler unutmamalıdırlar ki,Tanrı da karınca çiftliği olan bir çocuktur…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder